måndag 15 juni 2009

"Var vänlig lägg på luren"

Sitter och försöker ringa Skatteverket. Det går inte. Jag kommer inte ens till en telefonkö. Istället upplyser en kvinna mig om att det är många som ringer just nu, var vänlig lägg på. WTF?? Låt mig ringa för i helvete! Det är väl ändå min telefonräkning. Orka ringa upp tusen gånger bara för att ens få komma på deras lilla väntelista. "Nätet är överbelastat" säger telefonen ibland också. SUCK. Och allt detta bara för att jag minsann inte har lust att bli återbetalningsskyldig några pengar som verket av någon anledning har petat in på mitt konto. Tyckte det var nåt skumt imorse när jag kollade mitt saldo på telefonbanken och det var skyhögt, och nu när jag kom hem och kunde se ett kontoudrag på internet så fick jag se en inbetalning från Skatteverket som liksom inte är av denna värld. Och känner jag dem rätt kommer de säkert att kräva tillbaks pengarna med ränta på typ 300 procent också.

Ja jävlar. Jag vill inte sitta och försöka ringa. Jag vill sova!


EDIT: Haha! Du har plats etthundrafemtisex i kön...

EDIT2: Nån mystisk person på skatteverket vars telefonnummer inte funkar har varit inne och ändrat i min deklaration utan att fråga mig. HELSKUMT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar