onsdag 10 juni 2009

Triumf!


Efter en lerig löprunda...


...ser vader och skor ut såhär!

Okej, jag vet att man inte ska ropa hej och allt sånt där, men jag är bara så himla glad! Nya Asicsen gav inte minsta tillstymmelse till skav under min korta runda idag. Förut brukade jag börja känna av skavsår efter ca 20 min eller 4k, men idag - ingenting! Och de var så himla lätta att springa i!

Tejpade om mina såriga tår med compeed och tog en tur längs en lerpölig Prins Bertils stig bort till Simstadion och vände sedan. Hittade nog en konstig stig tillbaka, för mitt i allt var jag på nån djurkyrkogård. Hoppade över några sörjiga vattenpölar och tog en stig bort från stranden och hamnade vid Alevallen. Tog asfaltsvägen hem, ca 2k. Kändes hur bra som helst! Tror jag ska lägga in ett pass på asfalt i veckan framöver. Kan nog behövas om jag ska springa Varbergsloppet i juli.

Trodde förresten att jag skulle bli som en dränkt katt i det där spöregnet som rådde. Men icke. Däremot såg jag ut som om jag ägnat mig åt lerbrottning, så sörjigt var det. Men skojigt!

En rätt magisk liten springtur allt som allt. Och efterlängtad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar