lördag 27 juni 2009

Ledig lördag!

Den här dagen ligger som en jävla ocean framför mig. Vad ska jag hitta på? Har bestämt mig för att ta det ordentligt lugnt för annars kommer jag nog inte orka med nästa vecka på jobbet. Det är fan rent otroligt vad livesändningar ute i verkligheten tär på orken. Förra sommaren när jag jobbade på Åland var det bara utesändning en dag i veckan, och då var jag bra mör dagen efter. Och nu gör jag samma sak varje dag i fem veckor. Vojvoj.

Solen skiner hur som helst, det blåser lite lagom, och jag får göra precis vad jag vill! :D

För övrigt kan man nog säga att jag vunnit över morgonlöparjävulen. Sprang en mil igår morse. Åt banan och drack kaffe en timme innan jag gav mig ut. Började med rask promenad i tio min, och sen lufsade jag på i 5.40-tempo längs havet. Kändes hur bra som helst ända till skosnöret gick upp vid 8k och jag tvingades stanna. Sen var det segt som fan sista kilometern, men allt som allt så var det ett lyckat pass. Och jag kände mig så stolt över att ha sprungit så långt innan dagen ens hade börjat! Helt fantastiskt vilken skillnad det gjorde med lite kolhydrater innan löpningen och sen att hålla ett tempo som var 15sek/km långsammare än häromdagen.

Men idag ser det ut att bli vilodag om jag inte får ett ryck ikväll och springer en stund när värmen börjar lägga sig (på tal om värme så träffade jag ett gäng volleybollspelare i Falkenberg igår...de har ju sin individuella sommarträning nu innan försäsongen drar igång, och de var seriöst ute och sprang mitt på blanka dagen i 27 graders värme! Jag vet inte om jag blev imponerad eller förskräckt). Annars gör jag kanske som J föreslog - skaffar en löparrygga och packar frukost och springer till Grötvik imorn bitti och badar. Nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar