fredag 10 april 2009

90


Efter en solig springtur längs stranden
Jag vaknade imorse och kände att nu fick det bannemig vara nog. Jävla smalben. Jag konstaterade igår att det nog var nån konstig träningsvärk snarare än inflammation i benhinnorna, eftersom det onda betedde sig helt oresonligt och oförutsägbart (det vill säga, det gjorde mer ont när jag gick än när jag satt still, i vanliga fall är det tvärtom) så då tänkte jag att jag lika bra kunde återuppta träningen. Gårdagens ofrivilliga vilodag gjorde mig bara sur. Så upp å hoppa tidigt och iväg på balans- och stretchpass, sen jogging hem. Drygt 4 km utan problem, tro det eller ej. Och då ingick lite djupsandsjogging också, på västra stranden. Jag är omåttligt stolt över mig själv. Vårruset i maj kommer nog inte bli så jobbigt som jag först trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar