onsdag 25 mars 2009

72



Jag har försökt vara vuxen och lugn och inte hetsa upp mig. Men nu får det fan vara nog. Hur i hela friden kan det vara så att 99 procent av Sveriges befolkning inte vet vad som är skillnaden på en cykelbana och en gångbana? Om du sitter som ett frågetecken just nu så kan jag ju upplysa dig:

MAN CYKLAR PÅ EN CYKELBANA OCH GÅR PÅ EN GÅNGBANA.

Inte tvärtom.

Så, förihelvete, alla ni flanörer, promenerare, gångare, stresssmåspringare; håll er ur vägen från mig när jag kommer cyklandes. Och ge fan i att ge mig onda ögat när jag plingar på er för att ni ska flytta er från min väg. Och slå upp GÅNGBANA i en ordlista, ni kan även testa att ringa typ Vägverket eller närmsta trafikskola och be dem beskriva hur en skylt för gångbana respektive cyklbana ser ut, och sen kan ni ge er ut på en liten promenad och studera hur dessa skyltar ter sig i verkligheten. Kanske får ni en liten uppenbarelse. Kanske slutar ni vandra i flock där jag ska cykla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar