söndag 8 februari 2009

8

Jag är så sur. Varje år någon gång i januari kommer jag på att snart är det dags för Melodifestival, och så blir jag pepp och tänker att det ska bli så roligt att få höra lite catchy refränger och se lite hysteriska outfits. Och kanske dyker Carola upp på ett hörn så jag får bli lite uppretad också. Och sen börjar allt, och som vanligt är det bara skit med alltihop.

Vafan, jag menar, först en latexbrud från helvetet, sen nån slags boybandwannabesnubbe från typ Jönköping med minst sagt usel sångröst, sen Shirley Klump med en låt så oerhört blek och mesig att jag inte minns ett dugg. Och vad fan hade människan på sig? "Ååååh, jag undrar vad jag ska ha påååå mig...kanske ska jag köra på en klänning och en färg som passar min kropp och mina färger? Nä jag vet! Jag försöker härma Sibels outfit från 2008, fast det där ljusa och fladdriga kan jag ju vara utan, jag kör på hellångt och fulblått, och sen en lång slits så man får se mina läskiga ben när fläkten kör igång! Så får det bli!!" Bläää.

Och inte nog med det. Sen dök de där vansinnigt slätstrukna silverblanka snubbarna i Scotts upp mitt i allt också. Med en låt som väl för fan inte en människa borde tycka var bra. Jag fattade verkligen ingenting. I jämförelse med allt det där så var ju Caroline af Ugglas och hennes i Melodifestivalsammanhang märkliga låt ingenting. Även om jag hade svårt att titta på henne när hon sjöng för hon såg ut som om hon skulle avlida knall och fall så var det väl inte en helt dålig låt.

När det var dags att rösta hade jag inte en aning om vad som var meningen. Skulle verkligen två ur det där startfältet till Globen? Visst, Emilias låt var väl fin även om verserna var totalsnodda av Koop, om det nu är från Koop island blues eller I see a different you, det minns jag inte, men hallå, nån vinnare är det ju ändå inte. Och Alcazar, ja, vad säger man? Nån Not a sinner, nor a saint är det ju fanimig inte. Dessutom såg de ut som Hubbabubba allihopa, och det kändes väldigt 2001.

Hoppas verkligen att nästa delfinal blir roligare. Lite tyder ju på det. Amy och Måns ska ju vara med i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar