fredag 27 februari 2009

46

Det är lätt att känna sig som i en konservburk på Kapellskärsbussen. Varmt, trångt och allmänt obehagligt. Men nu är jag på M/S Rosella, och här spelas det Jag vill vara din Margareta med Sven-Ingvars. Tänker att det är en strålande uppvärmning inför Melodifestivalen imorn då jag ska heja fram Thorleifs till Globen. Eller nåt.

Det här påminner mig om den gången då jag, E, G och P tror jag det var tillbringade en resa över Ålands hav i nån slags bar på Eckerölinjen, eller om det till och med var på gamla Ålfen. Då spelades det i alla fall en Elvis-coverskiva med massa dansband. Eller om det var en Barbadosskiva med covers. Eller bara en coverskiva i största allmänhet med dansband. Hur som helst var det så absurt att det blev roligt.

Edit 19:17: Nej, nu minns jag! För det är exakt samma skiva de spelar nu! Christer Sjögren sjunger In the ghetto! Yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar