måndag 23 februari 2009

36

Jag och M har varit så fruktansvärt brudiga idag. Två timmar ägnade vi framför en spegel tillsammans med två vansinnigt uppsminkade tjejer som berättade saker om min hud som jag aldrig trodde att jag skulle få veta. Det var massa flaskor och burkar och penslar, och sen var vi snyggare än någonsin, hon och jag.

Jag gillar att vara brudig tillsammans med M. Det är så osannolikt på något vis, att vi två. Precis lika galet som att jag i höstas upptäckte färgen rosa, och att jag ser cerise framför mig när jag blundar nuförtiden. Och lika rubbat som att jag idag spenderat 600 kronor på ansiktsrengöring och små askar med färgglatt innehåll.

Det är lite som att jag tar igen en period i mitt liv. Jag var aldrig särskilt intresserad av tjejgrejer när jag var tonåring. Så nu hänger jag på henne och tänker att det var ju inte så illa det här ändå.

Fast sedan är det rätt skönt att komma hem till min röra, gå igenom dagens skörd av nya inlägg på alla rabiata och målinriktade tränings- och idrottsbloggar som jag följer, drömma om definierade armmuskler och axelpartier och lyssna på HC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar