måndag 12 januari 2009

Svenskar är inte så bra på galor. Eller, svenska skådisar är inte så bra på galor. Jag glömmer från år till år hur urbota jävla trist det är med Guldbaggegalan, och kollar varje gång. Och gäspar. Om det inte vore för Cecilia Frode och Ester Martin Bergsmark skulle jag inte höjt på ögonbrynen en enda gång.

Jag har lånat en ny bok av Siri Hustvedt idag, efter att ha läst ut Vad jag älskade och blivit helt tagen, överväldigad och andlös. Jag har visserligen svårt att tro att nåt ska kunna toppa den boken, men försöka går ju alltid. Annars kan jag alltid kasta mig över Nina Björks uppgörelse med liberalismens fiktiva idé om den mänskliga friheten.

Och annars då? Jag funderar lite över feghet, hemligheter och skuld. Och sen tänker jag att det snart är helg och då far min guldklänning och jag till civilisationen och möter världens snyggaste tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar