onsdag 7 januari 2009

Jag känner mig lite upprörd. Plötsligt ska jag mitt i allt bli art director, förrådsinventerare, tröjdesigner, chef och allt möjligt annat som man kan behöva vara för att styra upp ett Hej här är vi, vi kommer från Smakstart i SR Halland-event. Jag försökte delegera lite uppåt i hierarkin, men det gick minsann inte. Så nu sitter jag här och låtsasvet vad jag ska göra och hoppas på det bästa.


Topp fyra på saker som upprör mig just nu
1. Mitt krånglande bredband. Ikväll ska jag göra ett nytt försök att lösa den jävla knuten som uppstod på min uppkoppling igår och som det tog mig tjugo minuter att inte lösa med hjälp av supporten igår. IP-nummer hit och routers dit liksom. Hur i hela friden ska jag veta hur man löser sånt där när jag inte vet vad supporten pratar om?
2. Skitprenumerationer på skittidningar. Jag har varit utan morgontidning de senaste tre dagarna. Och jag har aldrig tid att ringa på telefontiden till den dära distributionen, så det var först idag som jag snodde fem minuter från arbetstiden och ringde, och då fick jag veta att den jävla prenumerationen gått ut. Vad är det för sätt??? Alla andra tidningar är måna om att behålla sina prenumeranter och ringer för fan hellre fem gånger extra och försöker sälja en fortsättning på prenumerationen, men inte min skittidning minsann.
3. Män. I största allmänhet egentligen, men i synnerhet såna där män som tror att de äger världen och som tycker att det är helt okej att knuffa mig av trottoaren hellre än att flytta sig två centimeter åt sidan så att jag också kan få gå skyddad från bildårarna på vägen.
4. När jag tvingas göra saker som jag inte förstår trots att jag bett om hjälp att göra dem. Se ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar