söndag 25 januari 2009

...på tredje dagen uppstånden igen från de döda! Jag är vid liv! Jag kan andas! Den jävla förkylningen har äntligen haft vett att börja ge sig av. Jag har firat det hela genom att ta en fika tillsammans med Glasvegas och decembernumret av Bang. Ulrika Dahl går som vanligt från klarhet till klarhet i texten om skam och begär efter blickar. Jag älskar Ulrika Dahl. Hon är fan en av Sveriges coolaste kulturantropologer och queerforskare.

Jag är för övrigt förmodligen sist i hela världen med att upptäcka och konstatera att Glasvegas debutalbum var ett av förra årets bästa skivsläpp. Jag behövde tydligen en liten spark i baken av den så kallade jullåten A snowflake fell för att jag skulle begripa storheten. Men bättre sent än aldrig.

Just nu är jag jääävligt sugen på att se mer dansfilm. Har gått igenom alla filmer jag vet som handlar om unga dansstudenter vars mål är en plats i ABC eller bara allmänt danspeppade unga tjejer med beskyddande pappor som vägrar låta dem dansa i tv. Så kom igen, nån som vet en film jag kanske missat, hjälp mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar