tisdag 23 december 2008

Topp fem på alternativa karriärer jag kan tänka mig
(eller som jag kanske seriöst måste överväga när jag blir utlasad från SR):

1. Båtbyggare. Bara tanken på att stå där bredvid en skitstor träbåt i en verkstad nånstans i Bohuslän gör mig helt vild.
2. Biografmaskinist. Idag lärde jag mig att man måste ta körkort i biografmaskineri för att få jobba som maskinist. Fatta. Man får liksom ett litet plastkort med foto på där det står att man är certifierad biografmaskinist!
3. Webb-nånting. Typ utvecklare. Då kan jag sitta och pyssla för mig själv och bli en liten enstöring helt utan att någon ifrågasätter det.
4. Sockerbagare. Jag bakar ju ändå så mycket saker som jag aldrig äter upp själv, så då kan jag lika gärna göra det på ett konditori och sälja skiten.
5. Hustomte. Jag kommer inte ihåg vilket bostadsbolag det var som hade den här tjänsten, men hyresgästerna får i alla fall hjälp av en liten hustomte kan man säga, som spikar och borrar och bygger ihop saker åt dem. Som en vice värd, fast mycket roligare. Och man får borra i väggarna och använda vattenpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar