torsdag 6 november 2008

Världens störigaste granne

Min granne slår just nu alla rekord. Han hamnar lätt högst upp på min lista över störiga grannbeteenden. Över den ljudkänsliga tanten till och med. Hans vanor är rätt lättanalyserade efter att ha haft chans att studera dem i två månader. På lördagar sådär runt tio på förmiddagen tycker han om att spela gamla schlagerhits sjukt högt, på vardagkvällar är det mer rock med dragning åt metalhållet, och när som helst dygnet runt tycker han om att sitta framför MSN och dra upp ljudet på datorn till max så att det inte kan undgå någon mellan Kungsbacka och Lund att han har kompisar som skickar meddelanden till honom. Men nu har han dessutom börjat sjunga också. Till Elvis. Han sjunger så högt att jag kunde svära på att han måste stå utanför min dörr och sjunga in genom brevinkastet. Men jag gick och kollade och han var inte där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar