torsdag 20 november 2008

Snart kommer min hjärna vara så proppfull att jag borde få semester. Idag har G nämligen visat mig Mandozzi! Och jag fick en orgastisk upplevelse av allt ljudpill man kan ägna sig åt. Bara en sån sak som att man kan göra egna inställningar på precis alla gästmikar och inte har alla på samma regel och sånt skit liksom. Och att man har en flyttbar antenn på HF-bilen så att man kan flytta på antennen istället för bilen om mottagningen är pajj. Och man kan ställa in grejer på en regel i en helt annan studio än där ljudet ska användas, och så kan man skicka iväg regeln dit man vill ha den!

Nu har jag en egen mix som jag kan använda, där jag kan leta efter det PERFEKTA ljudet när jag intervjuar eller tankar in. Jag blir helt till mig. Det finns liksom tusentals små rattar och filter och grejer man kan använda sig av för att finslipa ljudet! Jag äääälskar radio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar