tisdag 21 oktober 2008

Säg inte ja

Sedär ja, då var det bevisat - det är ingen bra idé att säga ja till allt hela tiden. Och jag fick ett litet bevis på det också under lunchen. Jag stannade snällt när två tjugonånting-killar undrade om jag hade tid att svara på tre frågor. Och de började med att fråga om jag tyckte att fetma är ett samhällsproblem. Jajo, jo, det kan man väl säga, sa jag. Jaha okej, men finns det nåt man som individ kan göra åt problemet då? Eeeeh, nja, nej, eller jag vet inte. Vad skulle det vara? Nej, jag kan inte komma på nåt. Nähä okej. Sista frågan då. Tror du att samhällsproblemet fetma kan ha nåt samband med att Bingolotto börjat sändas på söndagar?

Eh...va??

Jag blev så sur. Snacka om att slösa med folks tid. Och jag kan inte bestämma mig för om de drev med mig eller om de helt seriöst ville ha svar på den där frågan. Och jag kan inte bestämma mig för vilket alternativ som vore det jävligaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar