söndag 19 oktober 2008

En händelserik söndageftermiddag

Det händer grejer i den här stan. På väg hem nyss bevittnade jag en biljakt med påslagna sirener och blåljus. Jag tror att det bara handlade om nån snubbe som kört mot rött och som dumt nog vägrade stanna. Men ändå.

Och innan idag när jag promenerade runt, intet ont anande på väg genom Norre katts park, så fick jag plötsligt se en bar rumpa. Och denna rumpa befann sig mitt i en folksamling som skrattade så de kiknade. Som tur var så tillhörde rumpan en liten pojke på kanske sju år, och hans kompisar runtomkring var nog typ lika gamla, och ganska omgående kom det en mamma springandes och tillrättavisade sin lille son. Jag undrar dock fortfarande vad som fick honom att dra ner byxorna, och om han kände att det var värt det.

Det såg hur som helst hemskt lustigt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar