onsdag 22 oktober 2008

---

Vaknar klockan fem igen en meter under marken
---
(jag ligger bara här)
---
något måste ta mig någonstans
ge mig
nån substans

Allt blir sällan som man tänker. Jag skulle gått hem som en duktig flicka klockan åtta, efter att ha fått mig massa halloumisallad till livs. Men nej. Några öl senare stod jag och gissade låtskrivare och årtal tillsammans med mitt otippade onsdagssällskap på ett av Halmstads alla popquiz.

Jag undrar ständigt över vad jag sysslar med. Men det klarnar väl snart antar jag. Jag borde hur som helst sluta lyssna på Nordpolen, Sibiria och Franke och ge mig in i Le Tigre igen. Eller nåt annat jävligt förbannat.

Du kan inte försvinna ur mitt liv
Du kan inte försvinna fast jag vill
---
Kan bara konstatera
jag kommer glömma bort
Jag borde kommit någonstans
Jag borde kommit någonstans nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar