måndag 29 september 2008

På promenad genom stan

Imorse när jag kom till jobbet möttes jag av en desillusionerad nyhetssändare som suckade över att den mörka årstiden är här och nu har man inte längre nåt för att man kliver upp i ottan och går till jobbet. Det är bara mörkt, dystert och hemskt allting. Då råkade det sig så att jag just haft en magnifik promenad till jobbet just när det började gry, så jag var förstås på oförskämt bra humör.


Biblioteket ligger bara ett stenkast från mig, och imorse upptäckte jag att den finaste vägen till jobbet går man om man går runt det.


Till höger ligger delar av det som numera kallas Nissastrand. Där bor mest studenter. Cykelvägen här mynnar dock ut i ett försök att göra östra sidan av Nissan till ett lite attraktivare ställe att bo på. Där finns tvåor för några miljoner, om nån känner sig manad.


Varje gång jag går förbi den här byggnaden blir jag helt varm i kroppen. Det är så roligt att en kommun bestämmer sig för att bygga nåt fint ibland.


Tjusigaste bron jag vet.


Till och med Lilla torg med de sorgsna uteserveringarna är rätt fint på morgonen


Framme! SR Halland är inhyst i gamla Telegrafhuset tillsammans med TV4 Halland och ett gäng tonåringar.

Nyhetssändaren påstod att det regnade i morse. Jag måste ha missat det totalt i min glädje över min vackra, nygamla stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar