onsdag 17 september 2008

Äntligen hemma 2.0


Min underbara nya färg. Tusen gånger bättre än lila.


Måla, måla.



Hallprojektet är nu inne på sin andra dag, och ja, jag skäms lite över att jag gör min blogg till en amatörheminredningsdagbok. Men jag måste ju bara få berätta. Färgen är på väggarna, nu återstår bara att se om jag måste måla en gång till. Om jag måste det så dör jag.

Idag lärde jag mig två nya saker. För det första att oktober är en sorglig månad. Inte nog med att Den stora depressionen inleddes under oktober på 1920-talet, utan även Den stora besvikelsen. 22 oktober 1844 trodde några stackare att Jesus skulle dyka upp på jorden, och när han inte gjorde det blev de så besvikna så de kallar allt efter den 22 oktober 1844 för Den stora besvikelsen. Och allt på grund av en baptispastor som fick för sig att förutse Jesus återkomst, och misslyckades.

Den andra saken jag lärde mig var att Ostkakans dag och Världsdiabetesdagen infaller på samma dag, 14 november. Är det bara jag som tycker det är åtminstone lite komiskt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar