söndag 21 september 2008

Mitt liv i rosa

Jag har skaffat en rosa mp3-spelare. To go med mitt rosa-gröna badrum kanske? Jag fattar verkligen inte var min nyfunna fascination för rosa kommer ifrån. Jag menar, för inte så jättelänge sen när min förra mobiltelefon skrotade ihop sig och det var läge att skaffa en ny så blev det en rosaröd. När blev jag rosa tjejen? När blev jag tjej överhuvudtaget? När jag var liten hade jag missuppfattat systemet med siffrorna i personnumret. Jag trodde att det var den fjärde siffran som skulle vara jämn om man var en tjejbebis. Och eftersom min fjärde är ojämn så misstänkte jag under massa år att sjukvården hade mixtrat med mig på nåt sätt och att jag egentligen var en pojke. Det stämde rätt bra, jag var rätt mycket som en pojke förväntades vara när jag var liten. Bråkig, högljudd och det där. När jag var sådär nio år så fick jag veta att det var tredje siffran som var jämn om man var tjej, och då höll inte min teori längre. Men ändå. Den här tjejtjejen som flyger in i mitt huvud när jag ser rosa prylar nuförtiden gör mig lite nervös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar