torsdag 27 december 2012

Något tar slut, något annat börjar.

2012 börjar rinna mig ur händerna. Det har varit ett grymt år på många sätt, med helt otroliga upplevelser. Men det har också varit ett år som avslutas med många tunga månader när jobbet krävt mer av mig än nånsin förr, och då jag balanserat mycket nära en avgrund av total utmattning. Jag trodde att det skulle bli bättre framåt november-december, men det har det inte blivit. Därför känns det rätt skönt att lägga 2012 till handlingarna och blicka fram mot 2013. Kanske lättar det då, kanske finns det lite mer tid och utrymme för annat.

Men innan 2012 blir 2013 hinner jag med lite till. Säsongens första skidresa närmar sig. Imorn sticker vi norrut och testar Vasaloppsspåret. Jag längtar.

Riktiga löpare springer på julafton, eller hur var det nu? Här trippade jag i alla fall fram på tidig julaftonseftermiddag.

1 kommentar: