lördag 18 juli 2009

Galenskapsintervallerna

Tänkte egentligen gå och lägga mig, men eftersom det gör ont i min mage så är jag alldeles för rastlös för att ligga still och försöka somna. Så. Här sitter jag. Och funderar på intervaller.

Har ju ett fint litet intervallupplägg som jag har tänkt köra när ork finns i benen och tid finns i livet. G-manintervallerna. Men alltså. Det finns ju andra sätt att springa intervaller på. Vet inte vem det var som började, men jag hittade dem först hos Million miles-Linda, sen hos FunRun och idag när jag läste hos Snorkis så verkade hon ägna sig åt ungefär samma sak. Ultraintervaller, galenskapsintervaller, knäppintervaller... ja jag vet inte riktigt vad sjutton man ska kalla dem. 5x10k under en dag, med tre timmars mellanrum mellan starterna. Jag längtar till den dagen då jag kan genomföra något liknande. Såååå jävla häftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar