tisdag 14 juli 2009

Anti-ostbåge

Igår bestämde jag mig för att haka på Snorkfrökens core-utmaning. Bättre hållning, starkare mage och rygg handlar det om!

I flera veckor nu har jag haft som mål att träna löpstyrka och då framför allt core i minst en timme i veckan. Det har gått sådär. Har som mest fått ihop 45 minuter, vilket ju är rysligt dåligt. Men när jag tänker på det kanske jag får vara lite mer vidsynt och inte bara räkna in ren styrketräning inriktat på core och coreklasser på gymmet. Minst en gång i veckan ägnar jag mig ju ut Bodybalance, och det om något innehåller ju bålstyrka. Hur som helst ska det bli bättring nu. Jag kommer aldrig bli en bra löpare eller skidåkare om jag inte har magen och ryggen med mig. Så nu tänker jag såhär:

* Det ska tränas core varje dag
* Jag behöver inte träna ett visst antal minuter, det kan räcka med en planka i en minut. Men det ska göras som sagt varje dag
* Utöver det här så ska jag minst en gång i veckan köra mer fokuserad bålstyrka. Det kan vara som del av ett gympass, som corepass eller kanske bodybalance. Men åtminstone under en längre tid och mer fokuserat

Hur svårt kan det vara liksom?

Core idag: En timmes bodybalance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar