onsdag 15 juli 2009

Spring på jobbet

Fick känna lite på delar av slutspurten på Falkenbergs stadslopp idag. Hittade nämligen en löpare i slutet på sändningen som jag snackade med, och han gick snällt bredvid mig och eftersvettades lite medan jag intervjuade honom. Men sen i slutet tänkte jag springa med honom en bit (vilket ALLTID är en dålig idé med sändarutrustning på ryggen), och då släpade han med mig uppför något som kallas för typ Bryggarebacken. Det är egentligen en pytteliten backe, men jävlars vad brant. Och den kan inte vara kul att ha att göra med när det är typ trehundra meter kvar till målet på ett millopp.

Kände mig lite andfådd efteråt, men det skyller jag helt och hållet på mina extrakilon på ryggen. För nu tänker jag ge mig ut på min första löprunda sedan söndagens kollaps! Bara jag håller igen på tempot så ska det nog gå bra. Du skulle bara veta hur glada mina ben är just nu! De känns nästan som en ivrig liten hund som ser att matte plockar fram kopplet och vet att nu vaknas det uteliv för en stund.

4 kommentarer:

  1. jag kan inte bestämma mig! förmodligen, och då blir det 6k för jag tror inte jag fixar 12. känner mig inte helt återställd ännu. :( om jag kan övertala killen om att det räcker att vandra längs hallandsleden på söndag och att vi inte måste göra det på lördag också så är jag med. :D

    SvaraRadera
  2. hmmm pratar vi om samma lopp? jag menade falkenberg.... att du ska springa laholm har jag räknat med. haha!

    SvaraRadera
  3. haha :) jag pratade visst om laholm. falkenberg kan jag inte springa eftersom jag sitter på ett flyg till glasgow då. tyvärr. tycker det verkar vara ett roligt lopp, gillar att springa i stadsmiljö.

    SvaraRadera