torsdag 23 juli 2009

På bollen igen

Det är trist att vara osugen på att springa, men när man istället hamnar på en pilatesboll så känns det helt okej ändå. Återupptäckte mina favoritövningar - lårcurl med fötterna på bollen, och nån slags fällknivsliknande sak där man står på händer med fötterna på bollen och rullar in den mot magen. Fina grejer. Därefter lite bodybalance. Så hållningen och bålen har fått sig en genomkörare.

Skottland rusar för övrigt allt närmare. Och jag upptäckte att jag glömt att beställa nytt sjukförsäkringskort. Känns supersmart när man ska ut på strapatsresa med stor risk för att trilla ner i rotgropar och bryta både armar och ben. Jag får helt enkelt se till att hålla mig hel och hållen så ska det nog gå bra. Och om svininfluensan kommer farandes från södra delarna av Storbritannien så får man väl ducka helt enkelt.

2 kommentarer: