måndag 24 januari 2011

Pånyttfödd på gymmet!

Idag kände jag mig lite som en praktikant på mitt gym. Jag struntade i mina program och körde istället lite som föll mig in. Jag sneglade på folk omkring mig och härmade sånt som såg roligt ut och testade även ett par helt nya grejer som jag hittat på Dinträning.se och som var oväntat jobbiga för nedre delen av magen. Hur roligt som helst! (Apropå Dinträning.se så snubblade jag över en övning som gjorde mig grymt sugen på att sätta ihop ett träningspass där man använder en kompis som vikt, motstånd och medhjälpare i största allmänhet - nämligen brutalbänk. Kul va?)

För övrigt gick jag runt hela dagen med fjärilar i magen över att äntligen få träna igen. Jag hetsade upp mig så hemskt att jag till slut blev helt nervös och trodde att jag skulle ha tappat varenda liten muskel sedan jag stod där bland hantlarna och skivstängerna sist. För att peppa mig gick jag och köpte nya handskar. Totalt onödigt, men de stärkte den lilla nervösa gymråttan inuti mig och jag tror dessutom att det var dem som fick mig att ta två kilo tyngre hantlar på tricepsövningarna...

Åh, jag känner mig så inspirerad! Imorn ska jag träffa en av de bästa instruktörerna på mitt gym som ska hjälpa mig att sätta ihop ett lite mer fokuserat styrkepass för mina längdskidåkningsmuskler. Pepp!!

Så onödigt, men ack så roligt. :)

6 kommentarer:

  1. De där handskarna har jag också. Så fina rosa. :)

    Kul att inspirationen flödar!

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg Therese och snygga handskar! Kör hårt och intelligent!!! ;)

    SvaraRadera
  3. Kloka slutsatser du kommit fram till och vad spännande med en egen PT! Vem? Var?

    SvaraRadera
  4. Om du har lust kan du kanske dela med dig av styrketräningen för skidåkningsmusklerna?? =)

    SvaraRadera
  5. Haha! Jag tror jag hoppar över "Brutalbänk". Det skulle väl isåfall vara tillsammans med det motsatta könet :)

    SvaraRadera
  6. Johanna: Ja de är riktigt fina!

    Daniel: Jag försöker vara så intelligent det går... :)

    Ingmarie: Inte riktigt en egen PT, han kommer inte hänga över min axel och skrika åt mig. Men på mitt gym (dvs gamla Nautilus simhallen, numera Actic) har det så finurligt att man kan få hjälp att sätta ihop specifika gymprogram tillsammans med en instruktör alldeles gratis. Sen får man göra själva tränandet på egen hand, men man kan alltid boka ny tid hur ofta som helst med sin instruktör för att förnya och förändra programmet. Superbra!

    Malin: Absolut! Om jag känner mig nöjd med programmet vi sätter ihop så delar jag med mig! Jag tipsar gärna.

    John: Hehe. Man måste nog känna sin brutalbänkkompis rätt väl känns det som. Det är nog inte precis läge att fråga snubben i maskinen bredvid om han har lust att ställa upp som klängvägg... :P

    SvaraRadera