tisdag 20 april 2010

...och där kom träningsvärken

Igår blev jag övertalad att följa med på något för mig helt nytt - spinnpump. 35 minuter spinning och 35 minuter pump. Spinning har jag aldrig testat och dessutom känt mig ordentligt skeptisk till, och pump har jag inte kört sedan tidigt i höstas, så det kunde verkligen gå hur som helst.

Men fy satan vad roligt det var att cykla! Jag svettades som ett as och fick sån härlig mjölksyra när vi stod upp att jag blev helt lycklig. Fast det där med att hitta rätt motstånd och att inte mesa var svårt. Kändes som att jag kunde tagit i mer.

Fast det där med pump alltså. Fick jag välja skulle jag skrota allt utom frivändningarna och rodden, resten är ju bara trams. Jag tränar ju mina triceps när jag åker rullskidor, varför ska jag larva mig med en skivstång för att punktträna just den muskeln? För att inte tala om bicepslåten. Vad tusan ska man träna just specifikt biceps för? Urtrist.

Nu har jag för övrigt varit ute och sprungit (surprise). Lätt distans som avslutades med några koordinationslopp. Och jag säger bara OH. MY. GOD. Träningsvärken kom krypandes redan på uppvärmningen och belägrade sig sedan i baksida lår där den krävde att jag skulle lägga ner allt vad löpning hette och istället gå hem och äta godis. Men se den gubben gick inte. Jag skulle ha mina 9-10 kilometrar och mina koordinationslopp, så var det med den saken. Nu känner jag mig som en trasa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar