tisdag 21 juli 2009

Nytt sätt att springa, nya krafter!


Lycklig löpare efter väl genomfört pass!

Allt blir inte alltid som man tänkt sig. Hade ju tänkt köra 7-8k lågintensivt, men istället blev jag så sugen på att testa ett nytt löpsteg som jag provat mig fram till. Ville se om det skulle göra nåt för mitt tempo och min ork, så jag bestämde mig för att köra 5k plus minus nån kilometer. Och jävlars vilken skillnad! Orkade hålla högre tempo med bibehållen puls, så då var det ju bara att köra på. Mina fem kilometrar blev ett tempopass där varje kilometer skulle gå snabbare än den förra. Började på 5.34min/k, slutade på 4.53min/k. Kände mjölksyran komma farandes när jag stundtals kom upp i 4.45.

Efter nerjoggen kändes livet helt underbart och jag konstaterade med ett stort leende över hela ansiktet att jag verkligen älskar min kropp. Den kan bannemig göra allt!

2 kommentarer:

  1. Spännande! Vad är det för löpsteg måntro? :)

    SvaraRadera
  2. Jag försöker härma POSE-löpningen så gott det går, och testar numera att dra det bakre benet mer upp mot rumpan, typ. Jag är lite dålig på att förklara, men mitt "vanliga" löpsteg är lite stelare liksom, väldigt lågt och det känns som att jag springer med lite för raka ben. Låter det begripligt? :) Jag är hur som helst nöjd än så länge!

    Förresten, lycka till med Bohusleden på söndag! Jag är så grymt sugen på att testa nåt liknande, så jag kanske följer med en annan gång. :)

    SvaraRadera