tisdag 21 juli 2009

En djävulsk dag


Hallands väderö en blåsig julidag...

Det gick åt helvete på jobbet idag. Skulle till paradiset på jorden - Hallands väderö - och sända. Men det blåste nästan kulingvindar och den lilla pluttiga gamla fiskebåten (eller djurtransportbåten eller vad tusan det nu är) flög runt som en trasa på vågorna. Den ena sjön större än den andra sköljde över oss och till slut la sändutrustningen av. Men det fattade inte jag förrän typ tio över två, och då var det för sent för mig att ta mig tillbaka till fastlandet och greja ny utrustning. Så jag fick vackert sitta kvar på ön och lyssna på när min kollega fick göra hela programmet åt mig från Torekov. Medan jag satt med gråten i halsen och inte kunde njuta av att få vara på en så underbar plats. Jävla skit.

Lyssnade dock lite på en marinekolog som var helt till sig över alla sorters lavar och det faktum att i vattnen runt Väderön kan man se inte mindre än tre vattenlevande däggdjur - tumlare, gråsäl och knubbsäl. Marinekologen var klädd i våtdräkt och simmade runt bland stenarna och plockade tång.

Sen när jag kom hem kom jag på att jag var tvungen att leta reda på lite saker som jag måste ha med mig till Skottland. Som mitt pass. Som hade gått upp i rök. Efter sju sorger och åtta bedrövelser hittade jag det till slut. I en jävla jackficka.

Allt löser sig, det är bara att bryta ihop och komma igen. Men man önskar ju att saker inte måste vara så himla råddiga hela tiden.

4 kommentarer:

  1. frustrerande! men du, imorgon är en ny dag!

    SvaraRadera
  2. Ja ibland går allt käpprätt snett. Men, som Sara skriver - idag är en ny dag!

    Intressant att springa enligt Pose... har läst en del om det också, verkar som nåt man borde testa.

    SvaraRadera
  3. Ja det är det sannerligen! Vad gulliga ni är. :) Och när man haft en pissig dag så kan ju nästa bara bli bättre.

    Och ang Pose-löpningen så vet jag egentligen inte om det är det jag gör. Men jag härmar så gott jag kan, och det steg jag får till känns lättare och smartare. Har funderat på att gå på en miniclinic för Markus Stålbom (BGMS analys) för att lära mig ordentligt, men det får bli nån gång när jag inte behöver lägga alla pengar på rullskidor och grejer. :)

    SvaraRadera
  4. Du kan trösta dig med att det blev förbaskat fint med kollagebilderna iaf! :) Jag svor förbaskat när jag insåg att den bildhanteraren inte vad mac-kompatibel... :(

    SvaraRadera