fredag 10 juli 2009

Motorbiten!


Carl-Philip i Falkenberg.

Jag tar tillbaka allt jag sagt. Var så grymt osugen på att jobba i morse. Ville hellre springa G-manintervaller. Men alltså. När man får jobba som jag gör är fan varje dag en fest.

Idag for vi till Falkenbergs motorbana, och jag väntade mig typ tio bilar, en korvkiosk och ett partytält med tre åskådare i. Istället var det heeeelt enormt! Jag som aldrig trott jag skulle gilla motorsport blev helt biten. Bilar på alla hörn och kanter, miljontals människor, massvis med snubbar och tjejer i förarställ, ascoola formelbilar, supersnygga och snabba porschar och en faslig massa däck. Och plötsligt mitt i allt när jag står och snackar med STCC:s presschef för att få en överblick över tävlingen så inser jag att kungen står tre centimeter ifrån mig... Ja visst ja, prinsen kör ju Carrera cup. Jag som bara hade sagt som en kul grej att jag skulle köra prinsjakt som ett grepp i programmet bara. Men nu blev jag ju tvungen att snacka med grabben. Så det gjorde jag. Och sa "du". HOHO. Gissar att jag kommer få ett par mejl om det.

4 kommentarer:

  1. Härlig utmaning av gammeldagsa konventioner. Kan tänka ett en kille i vår ålder egentligen känner sig rätt apart från allt niande?

    SvaraRadera
  2. häftigt! vad har du för coolt jobb egentligen?

    SvaraRadera
  3. Andrea i Göteborg12 juli 2009 kl. 10:43

    Alla som duar en knnglighet får en guldstjärna!

    SvaraRadera
  4. Mickan: Kan tänka mig att det är så. Och hur som helst är det ju helt absurt att nia någon bara för att den råkar vara född på en guldsked liksom.

    Sara: :) Jobbar på Radio Halland med programmet Solfångarna just nu. Vi åker runt och sänder från massa platser runt om i Halland på eftermiddagarna.

    Andrea: Chefen kommenterade dock det hela när jag kom hem med att "jojo, det kan nog vara så att det finns en SR-policy nånstans om att vi inte duar kungligheter...". Men han verkade rätt glad ändå. :)

    SvaraRadera