tisdag 23 juni 2009

Slick på armen



Idag har jag hängt med kossorna på Munkagårdsskolan utanför Tvååker. Fatta vilka långa tungor de där djuren har! En av dem började med att käka lite på remmen från mitt tidtagarur, sen gick hon vidare på ett snöre från kameraväskan och så avslutades det hela med en ordentlig slick längs höger underarm. Mmmm! Sen smet jag in i ladugården och testade att mjölka lite. Det var ett jävla sug i de där munstyckena på mjölkningsmaskinen. Utanför stod sedan min privatchaufför och väntade på att ge mig skjuts sådär en tjugo meter. Han framförde en ståtlig traktor! Festligt. Sen hamnade jag i smådjurshuset där jag trodde jag skulle få titta på söta undulatungar, men nejdå. Istället skulle jag valla in gäss som skulle gå och lägga sig.

En helt vanlig dag på SR Halland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar