måndag 22 juni 2009

Inget för känsliga ögon...

Sprang långt idag. Längre än jag tänkt. Plötsligt var jag liksom förbi handikappbadet, förbi fårhagarna och framme vid nåt märkligt litet hus. Och då var ju tillbakavägen liksom 7k den också...så jag tänkte att det får väl bli långpass då. 14k på strax under 1,5 timmar, ganska trevligt att börja veckan med när solen skiner och temperaturen är så behaglig.Men alltså. Vid 10k hände nåt. Jag behövde gå på toa, och inte för att kissa. Tänkte "äsch, det är ju bara 4k kvar, vafan". Men vid 12k gick det inte längre. Jag fick helt sonika hoppa ut i skogen och hoppas på att ingen såg mig. Har aldrig varit med om nåt liknande. Helt okontrollerbart. Kunde inte låta bli att skratta åt alltihop när jag ägnade mig åt nerjogg de sista två kilometrarna hem.

Så nu har jag hittat ett nytt specialområde att studera när det gäller löpningen. Hur undvika liknande situationer, hur hantera dem när de dyker upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar