onsdag 19 november 2008



Jag har just sett senaste James Bond-filmen. Efter ett par timmars biljakter, eldsvådor och nästan vertikala språngmarscher på husväggar måste jag erkänna att jag inte fattade nånting. Fanns det en handling? Nåja, jag hade rätt trevligt i alla fall. Säga vad man vill om de där agenterna, men det är rätt underhållande att se dem överleva precis allt man kan komma på.

Och tillsammans med biosällskapet kom dessutom min andra röda favorit till stan - min cykel som har varit inhyst hos och utlånad till mina föräldrar de senaste två åren, eftersom jag inte riktigt orkade frakta runt henne på färjor och annat. (Och min absoluta favorit är förstås min underbara röda vespa som såldes till nån slags skåning för sex år sedan. Jag kan inte riktigt glömma henne, trots att hon förrådde mig så ofta och körde omkull och stannade på helt fel ställen). Jag hade nästan glömt vilken dröm den är att cykla på. Och så har den lysen. Det har nog ingen av mina senaste sex skrotcyklar haft. Imorn ska här inhandlas ett stöldsäkert lås, och FAAAAAN den som försöker sig på att sno den här cykeln!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar