onsdag 3 april 2013

Cykling på Mallorca dag 4: Ändrade planer

Det blev ingen cykling idag. Jag vaknade upp och kände mig helt seg i huvudet och ganska trött i kroppen så det fick bli cykelvila. Men i vanlig ordning kan jag inte sitta still, så jag spanade långt efter de triathleter som varit smarta nog att ta med sig våtdräkterna och som gav sig ut i vågorna imorse. Gud vad jag hade velat följa med.

Och i eftermiddags, efter en promenad, lite solhäng (med betoning på lite, jösses vad jag blir rastlös av att sitta i en solstol) och lunch så gav jag mig ut på en kort löptur. Om man bortser från den lilla arga hunden som väldigt gärna ville nafsa mig i vaderna så var det en trevlig sväng längs strandpromenaden bort mot Palma. Allra trevligast var förstås att kunna springa barbent och i linne, hemma lär väl inte det hända förrän i augusti...Vi pratar en del om det här, hur sjutton ska vi göra när vi kommer hem? Vem vill dra på långbyxorna igen? Vem vill släpa ut vintercykeln på helgturerna? Jag hoppas att ni sköter ert därhemma och ser till att jaga bort kylan och gruset lagom till jag kommer hem!

Strandflanörerna fick äran att bli först att se mig i min fina Runningskirt. Jag kände mig snyggast i stan!

Det här ser vi när vi går ut utanför vårt hotell. Ganska okej läge.

4 kommentarer:

  1. Gruset håller på att sopas bort som bäst. Igår och idag har de varit ute :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gött att höra! Då återstår bara att se när de tänker sopa banvallen ut till Simlångsdalen. Gissar att det kommer dröja en stund, men jag får väl ringa och tjata. :)

      Radera
  2. Men vad härligt med bara ben och löparskor! Härliga bilder som piggar upp i aprilvädret :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Gud som jag längtar till sommaren och att få springa barbent igen. :)

      Radera