måndag 23 april 2012

Huvudet fullt av cykling

Jag är fortfarande lite yr och hög efter helgens cykling. Har koncentrationssvårigheter och kommer på mig själv med att sitta och drömma om den belgiska kedjan. Och om den närmsta tidens lopp. Och då snackar vi inte löplopp, som jag i vanliga fall skulle fantisera om. Nä, jag drömmer om Hallandsloppet och Jubileumsloppet. Båda två är jag anmäld till. Och Ride of hope i augusti, där jag vill cykla minst en etapp. Och sen kanske det dyker upp något spännande och cykelrelaterat helgen den 2-3 juni som jag vill vara med på. Men hur gör man då, jag har ju ett maraton att springa den helgen!

Och mitt i alltihopa har jag börjat längta efter att få cykla runt Vättern också. Jösses vad lättpåverkad man är när man spenderar en helg omgiven av cyklister som tillbringat många timmar på en cykelsadel runt den där sjön...

Större delen av helgens cykelgäng. Bild: Leif Åström/cykla.se

4 kommentarer:

  1. Men du överger väl inte löparskorna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe... Nä, jag hoppas att jag kommer springa många mil också... Men det är lätt att bli helt engagerad i något som känns så bra och som inte gör en illa. Löpningen den senaste tiden har varit lite smärtsam. :(

      Radera
  2. Du verkar ha haft det riktigt härligt! Och så roligt med en sådan cykelkick! Jag försöker förgäves motivera mig att cykla men vill bara springa och åka rullskidor. Vilken tur att du utstrålar sån cykellycka, jag kommer hämta min inspiration härifrån nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, så bra att jag kan hjälpa till lite. :) Jag är så cykellycklig så jag borde kunna dela med mig till ett helt kompani.

      Radera