söndag 1 april 2012

Caballo Blanco är död

Jag vet att ni är många som liksom jag har förlorat er i boken Born to run av Christopher McDougall under de senaste åren. Om inte tankarna kring barfotalöpning vaknat innan så vaknade de definitivt med den boken. Och i Born to run skildras den lite mystiska och egensinniga ultralöparen Caballo Blanco, eller Micah True som han egentligen heter. Själv sträckläste jag boken, och blev så sugen på att ge mig ut och springa i terräng dygnet runt och liksom leva löpning.

Nu har Micah True hittats död.

Han gav sig ut för en löptur i nationalparken Gila i New Mexico i tisdags, och försvann sedan. Igår hittades hans kropp, utan några tydliga tecken på skador enligt polisen.

Så jäkla sorgligt. Han blev bara 58 år.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen väldigt ledsamt! Jag läste boken i somras och var och hörde Micah berätta om sitt liv och sin löpning när han var i Sverige innan Lidingöloppet i höstas. Han verkade verkligen vara en ödmjuk, rolig och speciell person. Så tråkigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, var du där! Jag ångrar just nu bittert att jag till slut valde att strunta i Lidingöloppet, för hade jag sprungit det i höstas så hade jag ju garanterat gått på föreläsningen också. Som det var nu så kändes inte en föreläsning som en tillräcklig anledning för att resa upp till Sthlm. :(

      Radera