fredag 5 augusti 2011

Hur länge...

...får man vältra sig i och njuta av sina egna prestationer? Ända sedan i lördags har jag ägnat en tanke då och då åt mitt underbara Falkenbergs stadslopp och kommit på mig själv att le fånigt under tiden. Jag är fortfarande så sjukt stolt och glad över att jag lyckades springa så fint.

Men snart är det dags att ladda om. Nästa grej är att förbättra tiden på halvmaran. Två försök har jag - Prinsens minne 20 augusti och Stockholm halvmarathon i september. Den mesiga delen av mig siktar på 1.49.59. Men en liten röst nånstans långt därinne kvittrar om 1.44.59...

Min utsikt på morgonjoggarna den här sommaren. Vackert så det förslår!

3 kommentarer:

  1. Klart du kan göra sub-1.45 på halvan. Med Falkenbergsloppet som referens är ju 5min-tempo rena promenadfarten! :-)

    SvaraRadera
  2. Så bra du är som riktigt njuter av framgången! Jag är kass på det - tycker aldrig att nåt är märkvärdigt nog utan går direkt vidare. Dumt. Så njut på du bara - det är en viktig del för att orka fortsätta.

    SvaraRadera
  3. Benet: Du är för snäll. Jag ska göra mitt bästa!

    Ulrika: Jag har också varit sjukt dålig på att njuta av framgången, så den här gången njuter jag extra mycket bara för att jag för en gångs skull förstått att jag bör njuta. :)

    SvaraRadera