torsdag 23 juni 2011

Nya tider och morgonträning

Lagom till veckan innan semestern så har jag sett till att skaffa mig nya arbetstider. För några veckor (med paus för två veckors ledighet) är det slut med revelj och uppstigning innan klockan fem, istället har jag oftast den helt obegripliga arbetstiden 9.30-17.45. Mina första dagar med den här ordningen har var totalt kaos. Jag fick inte plats med nåt annat än jobb, mat och sömn.

Jag är verkligen en supermorgonmänniska som jobbar som en kung mellan klockan halv sex och lunch. Och när jag jobbat klart har jag sedan hela eftermiddagen på mig att göra allt jag har lust med. Visst kunde jag önska att jag kunde vara lite mer människa runt kl 22 på kvällen också någon gång, men trötthet på kvällen är ett lågt pris att betala för långa eftermiddagar.

Hur som helst. Mina tre första dagar med jobb fram till strax innan kl 18 fick jag hicka. När ska jag träna egentligen?! Men så igårkväll kom jag på det - morgonträning! Jag kan hänga på låset på gymmet, jag kan springa en runda i morgonsolen... Plötsligt hade jag dessutom tänkt mig två träningspass om dagen (underbara tanke! Jag har ALDRIG tidigare kunnat göra sådär som en del andra, kunnat köra lugnt på morgonen och intervalla på eftermiddagen, för hur morgonpigg jag än är så springer jag inte före klockan 5...). Hur det blev så vet jag inte, för jag har ju fortfarande ingen tid över när jag slutat jobba.

Well, jag gör ett försök i alla fall. Imorse körde jag ett sjukt bra styrkepass på gymmet där jag ökade på många vikter och verkligen krämade ur musklerna ordentligt. Att jag kunde göra det berodde förstås på att jag hade gott om tid på morgonen för att kunna äta en ordentlig frukost först, smälta den någorlunda och sedan träna. Och nu sitter jag med springsugna fötter och längtar tills jag jobbat färdigt. Då hoppar jag i tightsen och springer ut i skogen. Sen varvar jag ner med yoga. Man kan om man vill!

Nu ska jag ut och springa!

1 kommentar:

  1. Jag är precis som du. Jag har egentligen flex från 7-9, men jag fick min chef att ändra det till 6-8. Underbart att börja tidigt och kunna gå hem kl 14-15. Man får så mycket tid till alt annat man vill hitta på!

    SvaraRadera