onsdag 2 februari 2011

Jag ÄLSKAR vintern!

Varför utgår alla från att hela världen längtar efter våren just nu? Igårkväll satt jag i en iskall yogasal och retade mig på att jag frös inomhus och svettades utomhus (där plusgraderna gjorde sitt bästa för att ta bort min älskade snö), och just innan jag och mina yogakamrater runt omkring började leta reda på vår andning nånstans strax under revbenen så kläcker instruktören ur sig "nu är vi inne i den andra månaden på året och vi närmar oss sakta men säkert våren...och dit längtar ju vi alla".

Hallå, ursäkta, nä INTE ALLS!

Om jag fick bestämma skulle det komma två meter snö till, den röda stapeln i termometern skulle krypa ner till nånstans mellan 8 och 12 minusgrader och skidorna skulle bli obligatoriska för att det ens ska vara möjligt att komma utanför dörren.

Ge mig mer vinter! Låt mig slippa tänka på vår, töväder och andra otyg.

3 kommentarer:

  1. Håller med! Mer vinter! Alla pratar om våren....Jag vill med ha mer snö, mer skidåkning!

    SvaraRadera
  2. jag älskar också vintern. fast hatar skittövädret som är nu!

    SvaraRadera
  3. Alltså vintern. Den är ju superhärlig när det väl ÄR snö och minusgrader, men nu är det snö/regn varannan dag. Det blir då ingen skidåkning, och löpningen blir betydligt besvärligare på de hala vägarna. Antingen vinter eller vår, vill jag ha. Inget mellanting! :P

    SvaraRadera