söndag 2 januari 2011

En riktig jävla skitperiod

Det är rätt tyst här på bloggen. Och det beror på att jag har en riktig skitperiod. Hela december har jag varit lite småsjuk, och lite för matt för att känna någon ork att träna när jag väl varit frisk. Och nu ikväll börjar jag känna mig sjuk igen.

Det finns inget som är lika knäckande som att bli sjuk gång på gång. Även om jag vet att det inte är något problem att komma tillbaks efter sjukdom så är det störigt när träningsrytmen blir störd om och om igen.

Jag kommer inte åka dåligt på Vasaloppet på grund av sjukdagarna. Jag kommer inte tappa särskilt mycket i kondition eller styrka. Men jag blir less och tappar intresset.

Usch.

På onsdag är det dessutom tänkt att vi ska resa upp till Mattila och åka skidor hela dagarna. Det vill jag inte missa. Jag kan inte tänka mig något värre än att vara på semester (eller träningsläger kanske man ska kalla det...) och ligga i en sjuk liten hög och inte kunna göra något.

Ganska glad trots allt under dagens korta stakningspass.

5 kommentarer:

  1. Skittrist! Lova att ta det lugnt när du startar upp igen och inte börja där du slutade. Tror många gör det misstaget för ofta inner man sig superpigg efter sjukdom. Men kroppen är inte redo! Den behöver smutskastas. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  2. D-vitaminer från Holistics är ett tips! krya på dig! Låter kul med Mattila!

    SvaraRadera
  3. Att det är tyst nu oxå hoppas jag beror på att du är ute i spåret som planerat!!!
    Fin Årskrönika :)

    SvaraRadera
  4. Karin: Tack!

    Ingmarie: Jag försöker tygla mig.:) Kram!

    Cilla: Tack! Och det var roligt med Mattila. Om du inte varit där kan jag rekommendera det varmt! Underbart ställe.

    Maja: Du har helt rätt. Mattila låg bortom all ära och redlighet, med i princip ingen möjlighet till internetuppkoppling. Ganska skönt, jag koncentrerade mig på tillfrisknandet och skidåkandet. :) Men nu är jag tillbaks!

    SvaraRadera