torsdag 4 november 2010

Dags att lufsa som en älg

Igår stod jag på huvudet igen. Premiär för seriös hemmayoga med hjälp av en dvd, jag plockade fram mattan och de levande ljusen och gjorde mitt bästa för att fokusera. Det är svårt när man inte är i en lugn, småmörk och tom yogasal utan i en lägenhet som är sådär rörig som en lägenhet kan bli när två heltidsarbetande människor med alldeles för rolig fritid bor där. Men jag gjorde mitt bästa. Fyrtio minuter solhälsningar, krigare och töjningsgrejer. Och så huvudstående. I love it.

Ikväll ska jag göra mitt bästa för att inte stå på huvudet. Det är nämligen dags för ännu en premiär, nämligen för den fantastiska skidbarmarksträningen som inte involverar hjul, nämligen stavlöpning, skidgång, elghufs och annat djävulskap. Jag hoppas på snåriga backar, mjölksyra och ett rent helvete. Jag vill bli så trött i kroppen och särskilt i benen att jag nästan faller omkull i slyt med öronen först. Men bara nästan. Jag ska hålla mig på benen, man blir så full av barr annars.

Jävlars vad roligt det ska bli!

Igår...

...idag!

3 kommentarer:

  1. Vad kul du skriver om skidor! Gå gärna in på min blogg och kolla uppladdningen inför Marcialonga i vinter! Vi åkte visst två tävlingar tillsammans förra vintern!! Vasaloppet och Ulricehamn!

    /Cilla

    SvaraRadera
  2. Shit vad jobbigt och kul det verkar vara, och antagligen en grymt bra träning för skidåkning. Ska du vara med på ultraintervallstävlingen nästa helg eller? Såg också att vi troligtvis springer Bovallstrandsmaran tillsammans, eller tar du en kortare distans?

    SvaraRadera
  3. Cilla: Vad härligt att kika in på din blogg och äntligen hitta en tjej som åker rullskidor! Känner mig sjukt ensam om att göra det emellanåt. :)

    Johan: Det är roligt på ett plågsamt och jobbigt sätt. :) Och jag har tänkt mig att jag ska vara med på ultraintervallerna. Har bestämt att springa alla åtta, om inte min fot krånglar. Och sen blir det maran i Bovall, hela distansen alltså! Kommer bli grymt! Så vi ses där!

    SvaraRadera