söndag 11 april 2010

Ultralycka på avstånd

Medan jag ägnade mig åt seriös löpskoshopping igår sprang folk väldigt, väldigt långt. Har lusläst into the wild och blivit helt lycklig av alla bilder på glada löpare. Och nu trycker jag maniskt på F5-knappen på TEC:s hemsida för att se hur det gick för mina klubbkamrater Anders Jelander och Rikard Kelloniemi. Båda två började springa för bara ett par år sedan, och nu springer de längre än längst! Anders ska vara med på Gax trans scania i augusti, och båda två ska springa 50 miles-loppet Kristins runde i Norge i juni. Fem berg ska erövras springande, och varje berg har en stigning på 700 meter! Och när man springer tillsammans med de här killarna är de precis som vilka andra löpare som helst. Det går liksom inte att se på dem att de fixar att springa i timmavis. Men det märks på dem när man börjar snacka distans. Det liksom lyser i ögonen när ultra kommer på tal.

Jag är så fantastiskt imponerad! Folk som spränger gränser, som tror på att de kan och som genomför det de tänkt - sånt gör mig helt rörd och får mig att vilja krama hela världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar