tisdag 29 december 2009

Snö ute, frustration inne och kokande sinne


Vaknade till det här imorse. Härligt!

Nåt som däremot inte är så härligt är min jakt på de förbannde snötrugorna som går vidare idag. Vet att jag är lite sent ute (eller ja, kanske till och med mycket sent ute...) men inte trodde jag att det skulle vara så svårt. Allt jag begär är ett par sjumillimeterstrugor som kan ta mig några mil i helgen.

Och lurad känner jag mig också. Har Exels klicksystem och i somras fick jag höra att det visst ska gå hur bra som helst att byta ut mina rullholkar till snötrugor. Bara att klicka loss och klicka på trugorna på adaptern liksom. Yeah right. Nu har jag snackat med Yoko/Karhus försäljningschef och blivit skickad till Torsby där det tydligen skulle finnas trugor till mina stavar. Inga klickisar dock, jag får plocka bort adaptern och limma på. KUL! Det som skulle vara så himla bra och enkelt. Och dessutom fanns det inga sjumillimetrar där, utan jag får leta mig ut i Kålltorp i Göteborg i morgon. Där hittade jag en kunnig och snäll man som lovade att hjälpa mig.

Och det irriterande i det här är att jag bara har mig själv att skylla eftersom jag tar tag i saker så himla sent. Men visst kan man ändå önska sig att slippa bli felinformerad från första början?

4 kommentarer:

  1. Klart man kan önska det! Det verkar finnas massor av sol dit du ska i morgon! Underbart! berätta gärna mer sen om hur det är där. verkar superfint!

    SvaraRadera
  2. Ingmarie: Ja, det verkar kunna bli fina dagar! Men rysligt kallt. :) Och bloggmobilen följer med på resan, så det blir nog en hel del rapporter. :)

    SvaraRadera
  3. :-) Hur länge ska du vara där?

    SvaraRadera
  4. åker hem på söndag eftermiddag, så det blir förhoppningsvis sju träningspass... :) om jag inte faller ihop och dör efter en dag förstås. svårt att föreställa sig vad skidåkning gör med kroppen och psyket när jag inte testat på så himla många år.

    SvaraRadera