lördag 14 november 2009

Utebliven mastodontlöpning

Jag önskar så att jag hade orkat med att springa 20k idag. Och att jag hade kunnat vara med på massa löpskolning. Men jag får erkänna mig besegrad av en envis jävla snuva. Så himla störigt. Men det går fan inte att springa när huvudet är gröt och benen är gele. Så istället sitter jag här och spanar efter det bästa bredbandet. Jag är så fruktansvärt uttråkad!! Jag hade faktiskt inte gjort något hellre än varit med skridskosprungit, telemarkshoppat och mångstegat. Och hälkickat, tålöpt och övat på fotisättning och höfthållning. Jag hade med glädje gjort tusentals koordinationslopp och ägnat mig åt att finslipa min backteknik.

Men å andra sidan - jag är väldigt nöjd med att jag numera lyssnar på min kropp. Bara så sent som förra hösten hade jag inte ens tänkt tanken att hoppa över träningen för att jag kände mig sjuk. Det skulle tränas dygnet runt och det skulle tränas hårt och allt som kunde tolkas som svaghet skulle ignoreras. Jag mådde inte särskilt bra då.

1 kommentar:

  1. Hej!Jag som efterlyste boktips (tack för svar :)började m en RunnersW fr pressbyrån, RW gett ut 2 böcker jag funderade på, den 3e fr iForm förlaget -skeptisk mot iForm även om Löplabbet rekommenderade den. Hursom detta inlägg Youtube är ju svaret! inte tänkt på det(!) Sen är det kul artikel i RW om löpband vs. ute -om löparens karaktär att ge sig ut -illustreras verkligen av mannen i grådaskigavädret om än lite fågelkvitter ;) Fortsätt gärna länka & krya krya!! /Maja

    SvaraRadera