onsdag 25 november 2009

En sorts elefantiasis

Ibland känner man sig som en elefant. Jag skulle vara duktig bloggare och ta såna där spegelbilder på gymmet du vet, bilder där man ser sådär stark och snygg ut. Men jag såg ut som en elefant. Det måste varit nåt fel på spegeln. Eller så är jag en elefant.

Apropå det så blev det viktsnack på jobbet idag. Folk ska ägna de kommande veckorna åt att banta så att de går ner fem-sex kilo som de kan äta upp i jul. Jag fattar inte hur de tänker. Men go for it för fan om ni vill trasha ämnesomsättningen.

5 kommentarer:

  1. Fy fasen vad nasty att gå ner 5kg för att sen svulla under julen.

    SvaraRadera
  2. Dina kollegors planer låter som sagt inte helt klockrena för kroppen och ämnesomsättingen...
    Och ja, ibland KÄNNER man sig som en elefant -tror inte att man egentligen är det då.

    SvaraRadera
  3. Känsla och tanke kan vara från helt olika världar fastän det härstammar från samma kropp. Mycket, mycket skumt! Tycker mest synd om dina arbetskollegor som verkar lite...hm, korkade. ;-)

    SvaraRadera
  4. Men rätt typiska tankar kring kost och ätande ändå. Triiist syn på livet, kan jag känna.

    SvaraRadera
  5. Ja, det verkar som om de flesta inte är inne på det långsiktiga tänket. Gäller mina arbetskollegor också. Trist!

    SvaraRadera