torsdag 25 juni 2009

Ähmenvafan...

Sitter och lyssnar på Karlavagnen i P4 med Stina Wolter. Så jävla urtrist och putsputtrigt att jag får eksem. Väntar på att tvätthelvetet ska bli klart. Borde sova. Får sova ensam i natt. Igen. Bara för att jag ska hålla på och försöka få rent mina löparkläder sent på kvällen.

Det dyker upp spöken i huvudet. Stundtals avskyr jag verkligen sommaren, för då plötsligt måste man visa sig bland folk med lite kläder (jomenvisst, det går nog att klä på sig ordentligt med långbenat och -ärmat, men med risk för att svimma och dö av värmeslag), och då syns allt. Då kan jag inte längre gå förbi ett skyltfönster utan att stirra, fast jag hellre bara vill blunda och slippa se, men det går ju inte att inte titta för då går man in i folk. Önskar att reflekterande ytor aldrig hade uppfunnits.

Imorn är en annan dag och jag funderar på att börja den med yogurt kl 6.30, sen lite tidningsläsning i en halvtimme, sen en timmes löpning längs havet. Om jag låter bli att maxa, och om jag värmer upp med en rask promenad sådär en kvart så borde det gå bra.

Utanför mig spelar de förresten kubb. Det låter trevligt. Jag måste stänga balkongdörren så trevligheten inte krockar alltför mycket med min ensamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar