tisdag 14 april 2009

96

Första arbetsdagen avklarad. Jag lever. Mår hyfsat.

Bara vansinnigt rastlös efter att ha spenderat alldeles för mycket tid inomhus. Har dock hittat en inspirerande blogg. Om nån tycker att jag sätter upp höga mål så ska ni spana in Sofys blogg. Jag blir bara peppad av allt hon skriver och önskar att jag också kunde ha tider som mål. Jag menar, för min del handlar det ju just nu bara om att överleva vissa distanser. Jag har inte ens något begrepp om vilka tider som kan vara rimliga och vilka som man borde sträva efter på 5 kilometer. Än mindre när det handlar om 10 kilometer, eller, bevare mig, en halvmara. Jag tror jag låter bli att tänka på det just nu.

Förresten lever jag i någon slags luddig, rosa drömvärld när det gäller Vasaloppet också. Tror att jag ska klara det på fantasitider. Kan inte nån säga till mig att det minsann aldrig kommer gå? Jag har ju för fan inte ens åkt skidor på flera år. Och sen kanske ge mig lite mer realistiska mål?

Nåja. Snart ska jag promenera bort till TK för en timme Body Balance med Jasenka. Sen ska jag se om jag pallar att springa lite längre idag. Kanske 4 kilometer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar