torsdag 27 november 2008

Jag är expert på att göra saker halvklara. Sitter och spanar på min snart färdiga klänning som jag hållt på med all ledig tid jag varit hemma idag och igår. Och jag bara orkar inte göra den klar. Jag ska bara sy ihop överdelen och underdelen och handsy lite vid dragkedjan. Fålla kan jag göra på tåget på väg till Stockholm på lördag. MEN JAG ORKAR INTE. Och att sy är ändå det roligaste jag vet. Men det går bara inte. Inget blir färdigt, det sitter massa halvklara saker i mitt huvud som jag inte kan göra något med. Istället lyssnar jag på Anna Ternheim och tycker lite synd om mig själv i största allmänhet.

Och sen börjar jag redan tänka på måndag. Först tänker jag, åh i helgen blir det stort kalas med 1600 Sveriges radiomedarbetare, skojskoj!, sen tänker jag ojdå, när ska jag hinna sova?, sen är jag framme vid måndag och då får jag ångest. För ärligt talat, när ska jag egentligen hinna sova? Sedan jag började jobba i Halmstad har mina helger blivit helt heliga. Om jag inte får sova ordentligt en av de där två nätterna så får jag panik och vill lägga in mig på psyket. På riktigt panik, andningssvårigheter liksom.

Usch.

Bort med måndagstankarna. Jag borde lära mig meditera eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar