torsdag 6 november 2008

Finska män med attitydproblem

Men alltså, vad är det med gubbarna i den politiska världen i Finland? Nu har jämställdhetsministers statssekreterare inte heller kunnat hejda sig och tafsat runt på en ambassadfest. Varför kan de inte hålla sina händer och kukar i styr? Vad är deras problem? Någonstans finns det något jävligt djupt rotat attitydproblem. Jag menar hallå, var någon annanstans i världen skulle någon komma på att skicka vykort med massa kukar på till Jämo som skedde 1990? Finland i ett jävla nötskal. Jag blir så trött.

4 kommentarer:

  1. många ställen skulle jag säga....var någon annanstans i världen finns sådan stark oifrågasättbar PK statsfeminism som i sverige?
    /fd bosatt i sverige

    SvaraRadera
  2. Du har förstås rätt. Jag överreagerar. Men efter en tid i Finland har jag tröttnat rejält på deras så kallade jämställdhet. De inbillar sig faktiskt att de kommit en bit på vägen, men som jag ser det så ligger de ungefär femtio år efter övriga nordiska länder.

    SvaraRadera
  3. Ja, detta ingår i den finska nationalkaraktären. Den finska rasen är helt underlägsen. Vi borde utnyttja vår rashygienteknik och gasa ihjäl alla finska män. Hur länge skall vi tillåta att denna ras skall få fördärva vår jämställdhet. Sieg heil i feminismens tecken!

    SvaraRadera