onsdag 17 september 2008

Fönstermarodörer

Världen är fan full av pappskallar. Imorse skulle jag ut på äventyr tidigt som tusan, kvart över sex skulle det bära iväg till Skottorp för att hämta Hallands nya Idol-embryo Laila Adéle eftersom hon behövde bli hämtad för att kunna vara med i studion kvart över sju. Glad i hågen (jodå, jag har faktiskt återigen blivit lika klämkäckt morgonpigg som när det begav sig på Kjellbergsgatan och Olofshöjd så att kliva upp strax efter fem är rena barnleken. Klockan sex är jag pigg som en lärka) traskar jag ut till min bil för att påbörja färden, och då har nån jävel krossat en ruta. FATTA! Vad var syftet? Exakt hur mycket bättre och roligare blev fönsterkrossarens liv efter att han/hon misshandlat min bil? Jag bara undrar. Och mitt i allt började jag förstå varför det finns så många skruttiga bilar som kör runt med pappbitar fasttejpade över trasiga rutor, för min första tanke var "det här tänker jag fan inte laga, jävla skitgrej att lägga pengar på".

Fast jag ska förstås inte yttra mig när det gäller pengar, jag som köper byråer och stolar hit och dit.

Men jag är förbannat förbannad. Skithuvuden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar